Sihezi

Majus 3. Masnap kicsit nehezen ebredem.,de azzal  a tudattal,hogy Sihezig mar csak 50 Km kell tekernem,ami arrol nevezetes, mint azt korabban megtudtam  a varosi egyetemen egy magyar lany tanit.Meg Urumqiben megszereztem az elorhetoseget felvettem Zsuzsaval a kapcsolatot,o pedig biztositott rola,hogy ha arra jarok szivesen lat.Annak ellenere ,hogy a napi tervezett tavom csupan 50Km az eros nyugati szembeszel igencsak probara tette az eromet igy nehezitve meg az elore haladasomat.Az  egyik ut menti teherautosoknak kialakitott pici etteremben benyomtam egy nagy adag veg.chowmeint ami egyebkent teljesen megfele akar a Magyar izlesnek is. Hatalmas adag vastag hazi keszetesu szelesmetelt, kicsit ugyan zsiros es prospaprikas a szaftja,(kicsit porkolt szeru) de a friss finoman parolt  vegyeszoldsegek, az erospaprika es a fokhagyma igencsak kellemes zamatot adnak a kiados egytaletelnek.Ami a megfaradt utazonak kesz feludules,amig pedig varakozol a nyitott konyhaban latod hogyan keszul az etel kozben kortyolgatod a mindig es mindenhol mas izesitesu de ingyenesen felszolgalt kancso teat.Ez helyi szokas a  kancso tea es a forro viz teljesen ingyenes,ezeken a teruleten korlatlan mennyisegben jar az etelhez ami szerintm nagyon kedves dolog.Idokozben teljesen raszoktam a fokhagyma ragcsalasara isami itt szinten elterjedt.Egy atlagos ettermi asztal a kovetkezo keppen nez ki:egy gurgula szalveta (klotyopapir) kb 100db eldobhato "steril" evopalcika egy kancso tea, egy termosznyi forroviz,es egy nagy doboz tele fokhagymaval (legalabb 100gerezdnyi mennyiseg) ami amellett ,hogy termeszetes antiszeptikus es vertisztito hatasu,itt nem kell a lehellet miatt sem aggodniakkorak a tavolsagok raadasul az emberek szemelyes tere is sokkal nagyobb:) Egy tal etel ara kb 6-8 Yuan.
Delutan kettokor vegre elertem Sihezit.Kerestem egy nyilvanos telefont,es felhivtam Zsuzsat.A varosrol halvany fogalamam sem volt sem varosterkepem,ezert megbeszeluk hogy azt a kettornyu suvegcukorra emlekezteto legmagasabb epuletet keresem ,amit mar messzirol, mielott beertem volna mar lattam.Csak toronyirant tartja a mondas…Igy is lett Zsuzsa pedig kibringazott elem.Nem volt tul nehez felismernunk egymast:)Nagyon kedvesen fogadott,egybol hazavezetett,ahol lecuccoltam,majd korbesetaltunk a varosono pedig mint tokeletes idegenvezeto meselt kinarol a tartomanyrol es a varosrol.kiderult,hogy mar negy eve el itt es nagyon jol beszel es olvas is kinaiul, az egyetemen pedig angolul tanit kulonbozo targyakat.Valamint a parja is egy kinai vegyesz srac.Zsuzsa elmondta hogy mindenkeppen lepni szeretne es azon medital ,hogy Shanghai vagy Budapest fele vegye az utiranyt..Szerettem volna,de valahogy nem tudtam bolcs tanacsot adni…. Nincs egyedul ezzel a problemaval….
Meselt a kinai eletformarol szokasokrol gazdasagi eletrol.Nekem pedig rengeteg kerdesem volt.Talakoztunk nehany kulfoldi tanar kollegajaval is.Zsuzsa elatott egy nagyon jo  kislepteku terkep fenymasolataval egeszen Almatyig kazahsztan fovarosaig.,aminek a kesobbiekben igencsak jo hasznat vettem.Cserebe en is felajanlottam sajat, a Selyemut Kozep Azsiara vonatkozo terkepemet fenymmasolasra. Mint kesobb kiderult mindket terkepet Magyar,rajzolo keszitette,de kulfoldi kiadasuak..Mindenesetre erdekes.
Zsuzsi meghivott vacsorazni kinai szokas szerint mindig a hazigazda fizet, igy nem is jutottam fizetesi poziciohoz..
 
 Masnap reggel csoporgott az eso, ezert megneztuk a varhato idojarast a teruletre vonatkozoan a neten.Ugy tunta komolyabb eso nyugat felol erkezik es holnap er ide ahova tartok pedig ma esik es holnapra tisztul.
Fasza!
Kaptam reggelit ami igencsak "Magyasrosra"sikerult kenyer, hazi mez,vaj ,pirosarany es torma kerult az asztalra ,uborka es retek tarsasagaban.Amit egy csesze kaveval koronaztunk meg.Kozben befutott ket tanitvany is vizsgazni, en pedig megkoszonve vendeglatoimnak a szives fogadtatast bucsut intettem a parnak es egyben Sihezinek.
 
This entry was posted in Kina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

