Ejszaka a sztyeppen

Majus 4 en indultam utnak Sihezibol.
a kovetkezo uticelom Kuytun varosa ami kb  100 Km tavolsagra fekszik.
Egesz nap vadul tekertem,teljesen feltoltodve a magyaros vendegszeretettol es a nyugott  korulmenyektol:) Delelott,kora delutan szinte faltam a kilometereket a mezogazdasagi teruleteket lassankent fuves sztyeppe valtotta fel.Szokasos gyors ebed egy utmenti kis  kifozdeben az izletes nyugatkinai konyha remeket burkolom. Lovas pasztorok birkanyajak jurtak es tevek tunnek fel.kozeledik Kazahsztan gondolom.Gyorsan atgondolom a lehetoseget,a varosba nem akarok bemenni ezett meg  valahol Kuytun elott taborhelyet szerettem volna talani.A  vegtelen sztyeppen nem is volt olyan nehez, barhol  kinalkozott megfelelo hely korlatlan meretben.a nap tovabbra is kitartoan sutott.82 km megtetele utan betekertem eszak fele a teruletre le az utrol,amit  helyenkent kiszaradt folyomedrek szeldeltek.Satorallitas, tavo a  312 es fouttol,kicsit gyakorlottabban mint ket napja,
照片 ejszakai szallas a sztyeppenFozocskezes kozben  hirtelen a semmibol,egy lovasegy lovas tunt fel a kutyajaval.Baratsagosan koszontottem,es o is engem oroszul.ez kicsit meglepett ,de o Kazakh mint elmondta.Eloszedve berozsdasodott altalanos iskolai oroszomat,amibol persze mindig "kettes" voltam megtudtam,hogy o egy Kazkh pasztor habar a kinai nephadsereg rendszeresitett tereptarka gyakorlo zubbonyat es nadragjat viselte.
Kerdezte hogy nem e akarok e az o yurtajaban aludnimegkoszontem,de szerenyen visszautasitottam,kozben teaval kinaltam.Kis ido mulva ellovagolt.cca negyed ora mulva egy sipitozo baranybebivel a kezeben tert vissza aki miutan letette bekesen legeleszett korulottunk.ujbol beszedbe elegyedtunk persze inkabb mutogattunk.kerdezte honnan jovok hova megyek ki vagyok.mutogatott a satramra aztan nyugat fele az egre es mondta hogy az o satra sokkal jobb miert nem megyek vele.Ismet megkoszontem de ujra visszautasitottam.ami mint kesobb kiderult eleg nagy hiba volt.Aztan elkerte a bringamart ment egy tiszteletkort fulig vigyorogva ,ismet invitalt de sajnos tartotta magam elhatarozasomhoz.
Igy hat elkoszont felkapta a kisbirkat,es szelsebesen elvagtatott.
Eppen hogy csak befejeztem a vacsoramat,elkezdett cseperegni az eso.Na mar cak ez hianyzott.aztan egyre erosebben esett.Hamarosan olyan ejjszakai vihar kerekedettamiben nagyon regen nem volt reszem.A nem eppen verprofi 7fontos teszkos satram az elejen meg derekasan probalta allni a sarat illetve a vizet de aztan feladta es elkezdett beazni.magamra huztam a bringazak esoveso huzatat de az is hanmar atazott.Ezutan villamlani kezdett.Magamban szamoltam 1…2…3…4 …5bang 1…2…3…4 bang 1…2…3 bang hu wazze ez kozel volt  egyre kozelebb1…2 bang  Csapkodott a mennyku..Jesszus a bringam meg ott magasodik kozvetlenul a sator mellett mint a legmagasabb femtargy tobb km korzetben,en meg a vizben tocsogok…tokeletes villamharito…lehetek villamcsapas szeuen ki a satorbol bringa laposkuszasba elfektet ,pillanatnyilag ez a legtobb amit tehetek ,kozben a fejlampam fenyeben latom hogy a  par oraval ezelott meg kiszaradt folyomederben valosaggal zubog a saros folyam .Vissza a satorba esonadrag dzseki fel  felkeszules az evakuaciora,ha kiontene a folyo ,es imadkozom,hogy Ne pont ide sulytson az egi alldas!
 ejfel korul ebredek a szendergesbol ,elallt az eso, csak az eros viharos  szel cibalja a satorponyvat veszettul .Nem baj,gyorsan szarad. Kitorlom a belsejet egy ruhadarabbal.Nem is annyira veszes. Elo a halozsakot, es gyorsan elalszom felalomban ,meghallom,hogy ujra elkezdett cseperegni, de most mar nem erdekel tul kimerult vagyok.
Masnap reggel minden csupa sar korulottem.Satorbontas vizesen csomagolom el.Aztan ujra talkozom a lovassal,aki lathatoan megorult nekem,talan annak hogy eletben lat.
Megfogadom,legkozelebb nem utasitok vissza semmilyen invitalast. 
 
 
This entry was posted in Kina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

