Jiayguan “A videki Kina”

Aprilis 18 an reggel 10 kor bucsut intek Xi`an nak
Kezdetet veszi egy eleg hard core 18 oras vonatut Jiayuguanig ,ami 1408 Km. A celponk kivalasztasanal szerepet jatszott,hogy ez egy eleg markans helye a selyemutnak,raadasul itt huzodik a nagy fal elso pillere.Ismet Hard seateren(fapadon) utazom ami egyebkent tok jo( valojaban szivacsos), minden ules pontosan szamozott, van ulestakaro es tiszta fejtamla huzat is, ,tehat nem izzad,ragad oda az ember ,mint otthon az Allamvasutak hasonlo szintu kocsijaban. A bringamat mar egy nappal hamarabb elkuldtem terv szeritt ott fog ram varni. May a Xi`an i kedves hostel tulajdonos pedig telefonon bookingolt egy szobat nekem. Minden elokeszitve. Nem mondhatnam, hogy unatkozom a vonaton. minden kocsinak van egy "halljakedje" (felugyeloje) termeszetesen properul  egyenruhaba,n aki rendszeresen jarkal, osszeszedi a szemetet, idokozonkent ossze sopor majd felmos. Aztan egy kalauz aki rendszeresen ellenorzi a jegyeket,tolem kb 5 szor kerte el es kerdezte meg az uticelomat ,nem rosszindulatuan,hanem mert nem akarta hogy eltevedjek:)
Aztan az ut soran ket alkalommal megszalltak a kocsit es 3-4 kaller kezelte a jegyeket egy fomufti tarsasagabsan.Mindekozben 10 percenkent erkezik valaki termeszetesen vasutas egyenruhaban nevkituzovel  teljesen hivatalosan,aki el akar valamit adni(zseblampa kisfuzet jade karkoto ujsag,alma..stb) aztan 10 percenkent aki etelt arul…nem gyozom hangsulyozni minden teljesen szervezetten es hivatalosan mukodik.semmi maganakcio,minden bearazva felcimkezve.Az ut soran legalab egy alkalommal pedig ket rendor ellenorzi az okmanyokat es egy kis kezi kutyube potyogik be az adatokat.
A jegyem egy harmas ulessor kozepso ulesere szolt(a legrosszabb) termeszetesen mint expert Azsia utazo egybol bevagodtam az ablak melle, nem is szolt senki egy szot sem,mert akinek oda szolt a jegye mar lezsirozta valaki massal hogy egy masik helyre uljon,szoval mindenkinek jo volt:)
Az egez kocsiban senki sem beszelt angolul ,igy hat a jo oreg szotarammal probaltam boldugulni.Ugy 10 ora vonatut utan elertunk egy nagyvarost, ahol szinte mindenki leszallt, igy az ejszakat kenyelmesen fekve tudtam tolteni a harmas ulessoron a halozsakomba burkolozva.
Velem szemben egy kinai kiscsaj aki -mint "dinamikus tarsalgasunkbol" megtudtam- a Xi`an i egyetem harnadeves  orvostanhallgatoja, aki belgyogyasznak tanu.l Mokasan tarsalogtunk a szotaramban mutogatva.Aztan kiderult,hogy par szot megiscsk beszel igaz batortalanul angolul. kb annyit mint en Kinaiul.A legmokasab resz az volt amikor felkeltem ,hajnalban mielott leszaltam volna ,elovette a pici jegyzet fuzetet es kerte hogy irjam ala.
hmm.. ez volt azon keves alkalmak egyikke amikor autogrammot kertek tolem:) Mindenesetre orult neki…
Hajnali negyora otvenkor erkeztem meg. A parkoloban egybol megrohantak a taxisok ami eleg szokatlan, eddigi tapaszalataim alapjan,de mivel qva koran volt ,engedtem  csabitasnak. A taxis egybol elkezdett fuzni hogy tud egy olcso hotelt, de en kozoltem, hogy nekem foglat szobam van!
Tovabb eroskodott, en meg mondtam hogy akkor kisszallok. Mire o hogy jo jo mar megyunk is,persze sunyi modon telefonalt a sajat helyere, hogy visz egy vendeget,tudtam mire megy ki az 5 km ut helyett kb 500 metert mentunk ekkor  mutogatta, hogy ez az en hotelem.Persze mar hamarabb megneztem a terkepen,hol a szallodam, ezert tudtam ,hogy ez nem az. Kiszalltam a taxibol kozoltem vele hogy "fuckoffbustard",kivettem a zsakom, es fizetes nelkul visszamentem a foutra.Fogtam egy masik taxit mutattam,hogy hova menjunk .Igy is lett. Kozben 4-5 taxi kovetett minket ekkor megerkeztunk a  cel hotelhez.Kicsit ingerult voltam de mivel egy kukkot sem ertettek abbol ,hogy ne eroskodjetek itt nekem,hanem, hozzatok ide a gyokeret mert beverem az orrat..inkabb feladtam,celszeruen  elmagyaraztam a recepciosnak mi tortent,aki mutatta a soforomnek hogy van ervenyes szoba foglalasom,az meg elmondta a tobbi taxisnak akik kint varakoztak…Aztan csendben eloldalogtak.
Kora reggel elmnentem a bringamert az allomasra ,ahol kisseb feluleti serulesekkel ugyan,de azert epsegben visszakaptam.Jo ehes voltam,szoval talaltam egy kedves kis lepukkant utcai kajaldat ,ahol mar javaban sutottek a reggelinek valot.Rendeltem egy tofu levest fankal ,ami itt az alltalanos reggeli,es rendkivul olcso,a fizetesnel volt nemi nezetelteres,mert meg mindig bennem volt az ideg a hajnali kaland miatt. szoval ugy ertettem hogy 29 yuant akar elkerni. de tisztaztuk hogy csak 2,9 yuan szerintem nem ismerik a tizedes helyierteket. valojaban ekkor mar a rendorseggel fenyegetoztem…mind1 en ertettem felre ..o meg engem:)
Nem konnyu….Na ekkor kicsit lenyugodtam,megsem akar eben a varosban mindenki atverni.
照片 005
Napkozben vettem egy kina terkepet.persze kinaiul,na mind1 legalabb a helyiek konnyebben megertik.Kicsit korulneztem a varosban,kb annyi latnivalo volt benne mint Leninvarosban 1962 ben …az epuletek is hasonlo stilusban epultek..szoval errol ennyi.
Masnap reggel 8 kor nekivagtam a kerekparos turamnak.
 
 
This entry was posted in Kina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

