Gansu province a sivatagban

2008 apr 20
Fekszem egy agyon, es valami egzotikus tipikusan kinai szaritott szarsagot ragcsalok.Ugy tunik a mai napot tuleltem.Valojaban ez korant sem volt nyilvanvalo.
12 kinaban toltott nap utan vegre elszantam magama nagy kalandra.Bringaval a selyemuton…Most tudatosodott igazan bennem mennyire felkeszuletlen vagyok.Valojaban minden az apro reszleteken mulik.Jiayuguanbol reggel 8 kor vagtam nekiaz utnak.
照片 009Reggel kicsit hideg volt,de gondoltam majd csak kisut a nap es akkor melegeb lesz.Eltelt egy ora kiertem a varosbol,de sem a napnak sem egy cseppnyi melegnek semmi nyoma.Viszont a sivatag ami a Hexi corridorban fekszik igen csak zord. A latohatar rovid ,minden homalyos poros es hideg.Az ujjaim kezdtek elgemberedni es a kopasz fejem is igen csak fazott a sisakban. Na gondoltam ez eleg gaz,most mi a bubanatot csinaljak alig van meleg ruham se kesztyum se sapkam.Aztan egy hirtelen otlettol vezerelve elokotortam egy par turazoknit amit kesztyukent a kezemre huztam ,es egy polot csavartam a fejemre a sisak ala.A dermesztoen jeges szel egyre erosseben fujt.Par km utan ereztem,hiaba nezek ugy ki mint a II Magyar Hadsereg kerekparos gyorshadtestjenek bakaja `42 telen Voronyezsnel azert a roktonzott melegito eszkozok eleg jol mukodnek.
照片 011Elosszor a Nagy falat akartam megnezni. , Mindekozben, egy csoport kinai bringassal is osszefutottam ,akikkel ugyan nem nagyon ertettuk egymast de jol elmutogattunk,es kolcsonosen irtunk uzeneteket egymas fuzetebe, ami szerintem nagyon kedves gesztus.
照片 012Vegul is megtalaltam a kiirast,csak a nyil mutatott teljesen mas iranyba,mint ahogyan Kilometerekkel kesob egy vasuti atjaronal kiderult ahol a bakter megprobalt utba igazitani,de a nyelvi nehezsegek,es atavolsag valamint az ut bonyulultsaga  miatt, ugy dontottem folytatom az utam nyugatnak.
照片 013Utkozben elkepedve szemleltem hogy a  312 sz .fouton a sivatagon es a tavolabb huzodo kopar hegyvonulatokon kivul semmi sincs.Az autopalyara nem akartam felmenni,europai tapasztalatok alapjan bringaval nem egeszseges,szoval folytattam az utam parhuzamosan futo uton,ami egy ido utan gyanusan leszukult.Az autopalyat mindket oldalon terljes hosszaban szogesdrot kerites vedi,(kesobb kiderult mert fizeteos) szoval elkezdtem a drotakadalyon atjarot keresni.
照片 014Talaltam egy helyet ahol fektetve at tudtam preselni a gepet.Innentol 312 sz autopalyan tekertem amire jellemzo hogy kb 5 percenkent halad el buszken  dudalva  egy egy jarmu,az irdatlan tavolsagokra pedig, hogy a kilometerkovek 3000km koruli tavolsagokat jeloltek…Na mind1 legalab a jo minosegu ut leallosavjan konnyeb tekerni.Kozben egyre hidegebb lett es a szel folyamatosan szembe fujt ami igencsak felerosodott.
照片 007照片 016Egesz uton azon agyaltam,hogyha nem talalok ejszakara szallast vekony satramban es a caminot megjart konnyu halozsakomban,a hipotermia elkerulhetetlen.Wazze! ki gondolta volna,hogy kinaban tavasszal qva hideg van.Pekingben es Xi`an ban rovidujjuban es rovidgatyabn kolbaszoltam..Kicsit…sivatag?
Eleg durva.Jellemzoen vizet is csak egy kulacsnyit hoztam,,kajat megcsak ket kinaitasakos levest…Hat nem err szamitottam,bar a felelosseg teljes mertekben engem terhel.Par ora fagyoskodas utan ereztem hogy mar semmi energiam nincs tekerni,szoval felteptem egy kinai levest es csak ugy szarazon az agyamba tomtem, a kis porokat pedig egyesevel kulon legyurtem.Az egeszet vizzel leoblitettem.Kicsivel jobb erzes:)
Kozben az elhalado jarmuvek tulkoltek,integettek.Gondolom a jo meleg futott kocsiban fogalmuk sincs  rola hogy kozel vagyok a szetfagyashoz…Pihenni inkabb nem alltam meg,de legalabb vadul ragcsaltam a sivatagi port,amit az eros szel hozott.
Persze aki ismer tudja,hogy ez abszolut jellemzo ram ,nem szoktam tervezgetni,ami sokszor jo,de de pl most eleg gaz.
Van MSR trekking tuzhelyem ami a legjobb a piacon barmit kepes eltuzelni ami folyekony es egheto kb 100fontba kerul  vettem hozza benzint a benzinkuton,de nincs gyufam amivel meggyujthatnam. Van ultramodern kormanybszarvba  epitett visszapillantom de odafagy a kezem mert nincs kesztyum.Van satram es halozsakom csak eppen nem erre az eghajlatra.Van ultrakonnyu trekking nadragom de nincs bringasgatym.emiatt elegge faj is mar a valagam.Pekingben egy hetet toltottem azzal hogy osszevadasszam azokat a potalkatreszeket amiket Angliaban fel ora alatt megvehettem volna a Halfordsban,mert nem is en lennek ,ha nem tok forditva csinaltam volna Hoztam egy bringat amit itt tonnaszamra lehet kapni de nem hoztam kiegeszitoket ami viszont itt ritkasag es ha van is, joval dragabb mint Angliaban.Abol a penzbol amit a repulon a tulsulyert kifizettem vehettem volna itt egy Giant turagepet felszerelve…tapasztalatok.. next time…:)
Na mind1 eleg a sirankozasbol gondoltam koncentraljunk a tulelesre.
Delutan vegre megpillantottam egy egy teherauto pihenohelyet Guest housal.Kis oazis a hideg baratsagtalan sivatagban.Szerencsere kulfoldiek is megszallhatnak,30 yuanert ejszakankent.Kaptam egy 3 agyas szobategybol, foztek nekem ebedet toltik a finom teat bogreszamra, Elmutogattam, hogy nem eszem hust. Megertettek.Kb 70 Km tekertem az eros ellenszelben.Hulla faradt vagyok.keresem a zuyhanyzot.Mondjak hogy nincs…Hat ez eleg gaz, Raadasul mindenho ki van irva hogy takarekoskodj a vizzel.A meglepetes akkor er amikor este fogat akarok mosni de a mosdoban egyatalan nincs viz. A budibol eros vizelet szag arad.nem lehet leobbliteni a piszoart sem,ez az igazi takarekoskodas!Sebaj  legalabb van egy agy es fott  kaja.
Holnap egy uj nap.
 
 
This entry was posted in Kina. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

