Riksas Kalnd

     A

 

      Szoval meg az Everest expedicio elott gondolva a ram varo megprobaltatasokra beszereztem Kathmanduban egy igazi tradicionalis Nepali tort, egy Kukhuri Sirupate valtozatot…

      Mondanom sem kell hogy vegig az oldalamon figyelt a hosszu ut alatt. A helyi,hegylako sherpak  sokszor elkertek es megcsodaltak, mert ok, csak a "mezei" famarkolatos  rozsdas valtozatot hasznaljak... Mindenre...De tenyleg mindenre.Eez meg csillog mint a salamon toke a markolata pedig bivalyszarv...:).Minden hazban es a ferfi lakosok oveben gyakran latni efele vasat...
Szoval summa summarum sokszor segitett..Pl a botomat is ,a hosszu menethez ezzel vagtam...vagy neha utat a dzsungelben:).

      Na a lenyeg az, hogy ma nem volt nalam…hozzateszem szerencsere …Hiszen a rovidgatyahoz az ember nem hord egy krokodil Dundee nagysagu tort:) Szoval a sztori roviden  az, hogy
Nov 7 en lejar a nepali vizumom ezert ma elbattyogtamaz Indiai Nagykovetsegre ,ahol cca  5-6 orat altam sorba a egy darab  vizumigenylo papirosert.

      Azonban hazafele menet  sikeresen elhagytam az utcan. Mire eszrevettem, egy biciklis riksas zsebre gyurte majd kozolte: hogyha adok neki 100 nepali buznyakot visszaadja...

     

      Azt hiszem nem kell ecsetelnem hogy majdnem eldurrant az agyam es kicsit erejesebben szolitottam fel hogy szolgaltassa vissza jogos tulajdonom...

      Miore kozolte 200nepali...
Na ez mar sok volt.. Az aranyossag elvet figyelembe veve, kenytelen voltam testi kenyszert alkalmazni es az ingenel fogva egy laza mozdulattal lerangadtam az ipset a nyeregbol, de ez sem segitett mert nem adta elo a lopott formanyomtatvanyomat...Mindekozben egyre tobb nepali gyult korenk, es ertetlenul figyeltek az esemenyeket..Egy modosabb kinezetu jololtozott ferfi megkerdezte mi tortent? Mire mondtam, hogy a Riksa driver lenyulta az A4 esemet!A fazon latszolag egyre duhosebben forditott a tobbieknek… Na tobb sem kellet 20-30 nepali kezdett uvoltozni emberemmel, akinek a felelem mar igen csak latszott a tekinteten... Elovette a papirt es megszegyenulten bizonytalanul szorongadta. Mire en hatarozott mozdulattal kiszakitottam a markabol gyorsan megkoszontem a helyieknek a kozremukodest majd angolosan tavoztam..
A zajokbol es a hangulatbol itelve a tortrentek utan faszikam nem koszonte meg amit a tobbiektol kapott...

      Hiaba itt Nepalban szinte mindenki a turistakbol el.. kicsit olyanok vagyunk mint a "szent tehenek"...:)
Na roviden ennyi:)
Zajlik az elet:)

Par napig meg pihenek Kathmanduban aztan majd meglatom merre tovabb....

2006 OOkt. 27

This entry was posted in Nepal. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

